Pilih Bahasa

PENGUMUMAN


Blog ini mempunyai peminat yang tertentu terutama dari anak-anak pahang yang prihatin terhadap sejarah negeri ini....saya mohon jika ada keralatan dan kesilapan di dalam tulisan2 ini mohon pihak tuan2 membuat komen terus di dalam blog ini utk kebaikan kita bersama....keralatan mungkin terjadi kerana pemberi maklumat menyampaikan dengan cara yang ringkas.....spt di Kampung Guai.....didapati ia sebuah kampung yang sudah agak lama wujud....tetapi jika dirujuk kepada Panglima Komen dari penelitian saya bermula sekitar akhir tahun 1700 masehi.....akan tetapi jika nama Guai itu diambil dari nama seorang perempuan yang berkahwin dengan Encik Comot anak kepada Imam Zu Bayan maka kemungkinan wujudnya kampung Guai lebih awal lagi.....begitu juga yang lain 2 harap tuan2 pembaca membuat teguran secara langsung...utk kebaikan bersama...saya ucapkan terima kasih di atas komen samada yg membina atau tidak semua nya berguna utk saya.....saya juga berharap blog ini boleh di hubungkan terus dgn blog2 Sejarah Pahang yg lain spt Blog Tuk Mengakarak,Blog Pesagi,Blog Orang Kaya Lipis dan lain2.....semuga kita semua dapat faedah walaupun tidak dapat keuntungan dari segi keawangan

Share:

0 comments

Flag Counter